بدنه دوربین مداربسته

بدنه دوربین مداربسته

5.0 1
بدنه دوربین مداربسته بدنه دوربین مداربسته

بدنه دوربین مداربسته اصلی ترین بخش هر دوربین مداربسته می باشد و از تمامی اجزای دوربین مداربسته محافظت می کند. کیس یا بدنه دوربین در قیمت دوربین مداربسته نیز نقش مهمی را ایفا می کند. 

جنس بدنه دوربین مداربسته

جنس بدنه دوربین مدار بسته با توجه به محل نصب دوربین مداربسته متفاوت می باشد. جنس بدنه می تواند پلاستیکی و یا فلزی باشد. به طور کلی قیمت دوربین مداربسته بدنه پلاستیکی از قیمت دوربین مدار بسته بدنه فلزی ارزان تر می باشد اما دوربین مداربسته با بدنه فلزی از مقاومت فیزیکی بالاتری برخوردار می باشد و برای استفاده در محیط های بیرونی که در معرض گرد و غبار و یا باران هستند مناسب تر می باشند.

رنگ بدنه دوربین مداربسته

رنگ بدنه دوربین مداربسته بر حسب جنس بدنه متفاوت می باشد، به طور کلی بدنه دوربین مداربسته پلاستیکی فاقد رنگ می باشد در حالیکه رنگ بدنه دوربین مدار بسته فلزی، الکترواستاتیک کوره ای می باشد تا از مقاومت بالاتری برخوردار باشد و در طول زمان خراب نشود.

انواع بدنه دوربین مداربسته

 دوربین مداربسته بولت   دوربین هایی با بدنه های استوانه ای یا مستطیلی کشیده هستند و معمولا بدنه ای فلزی دارند.

 دوربین مداربسته دام  به یکی از انواع دوربین مداربسته گفته می شود که شکل ظاهری آن شببیه به گنبد می باشد. این نوع دوربین معمولا به صورت سقفی نصب می شود.

 دوربین مداربسته چشم ماهی  این مدل دوربین مداربسته به دلیل فراهم کردن تصویر دوربین مداربسته 180 درجه  و یا 360 درجه به صورت سقفی نصب می گردد و زاویه دید وسیعی را فراهم می کند.

 دوربین مداربسته باکس یا دوربین مداربسته صنعتی   این مدل دوربین که دارای بدنه مستطیلی و پلاستیکی هست بدون لنز می باشد و به دلیل قابلیت ارائه ی تصاویر باکیفیت در پروژه دوربین مداربسته تخصصی به کار برده می شوند.

 دوربین مداربسته اسپیددام  این مدل دوربین مداربسته با زوم بالا و قابلیت گردش در جهت های مختلف می باشد در پروژه های تخصصی به کار برده می شود.

استاندارد بدنه دوربین مداربسته

در ساخت بدنه دوربین مداربسته چندین عامل مهم مورد بررسی قرار می گیرد که برای هریک استاندارد ویژه ای تعریف شده است. دو مورد استاندارد اصلی عبارتند از

استاندارد IP

این استاندارد میزان مقاومت دوربین مداربسته را در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مشخص میکند. به طور مثال دوربین مداربسته با استاندارد IP67 دارای بالاترین درجه مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار می باشد. برای نصب دوربین مدار بسته در محیط بیرون که دوربین در معرض گرد و خاک، برف و باران هست این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


استاندارد IK

این استاندارد میزان مقاومت فیزیکی دوربین مداربسته را در برابر ضربه مشخص میکند. رایج ترین نوع این استاندارد، IK10 می باشد که بیانگر دوربین مداربسته ضد ضربه می باشد.
 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !