مزایای انتخاب دستگاه NVR با کارت شبکه Dual

مزایای انتخاب دستگاه NVR با کارت شبکه Dual

0.0 0
مزایای انتخاب دستگاه NVR با کارت شبکه Dual مزایای انتخاب دستگاه NVR با کارت شبکه Dual

مزایای انتخاب دستگاه NVR با کارت شبکه Dual

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد زیادی از دستگاه های NVR برند یونی ویو با کارت شبکه Dual ارائه شده اند. اما علت و مزایای وجود دو کارت شبکه در دستگاه NVR چیست؟ علاوه بر آن، چگونه می توان از این قابلیتِ NVR، استفاده مفید کرده و کارایی شبکه را ارتقاء داد؟

3 مزیت اصلی وجود کارت شبکه Dual در دستگاه NVR

1. Multi Address (پشتیبانی از چند آدرس IP)

2. Fault Tolerance (تحمل پذیری خطا)

3. Load Balance (متعادل نمودن بار ترافیکی شبکه)

در ادامه به شرح موارد ذکر شده در بالا می پردازیم.

Multi Address (پشتیبانی از چند آدرس IP)

قابلیت Multi Address در دستگاه NVR، امکان تعریف آدرس IP و gateway از دو رنج مختلف را فراهم می کند. به طور مثال می توانید NVR را از طریق درگاه اترنت شماره 1 در رنج IP شبکه اصلی خود قرار داده و دوربین های تحت شبکه متصل به سوئیچ PoE را از طریق درگاه اترنت شماره 2 در رنج IP شبکه دیگری قرار دهید. شاید بپرسید مزیت این کار در چیست؟ به این مثال ساده توجه کنید: فرض کنید که شما 30 تا 40 دوربین مداربسته تحت شبکه دارید، قابلیت Multi Address به شما این امکان را می دهد تا دوربین های مداربسته را در شبکه ی جداگانه ای قرار دهید. بنابراین ارسال حجم عظیمی از ویدئوی دوربین های مداربسته به دستگاه NVR، سرعت شبکه اصلی شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. برای جلوگیری از تداخل، این دو شبکه باید توسط gateway جداگانه، از یکدیگر تفکیک شود.

 

 

Fault Tolerance (تحمل پذیری خطا)

دومین مزیت استفاده از کارت شبکه Dual ،  Fault Tolerance و یا تحمل پذیری خطا است. تحمل پذیری خطا، عدم تأخير در ارائه سرويس و قدرت تحمل در هنگام بروز مشكل و خطاهاي عمدتا سخت افزاري است. به عبارت ديگر Fault tolerance (به اختصار FT) قابليتی در NVR است که می تواند هنگام بروز مشكلات از تجهيزات جايگزين استفاده کرده و بدون تأخير (يا با تأخير بسيار کوتاه ) بطور خودکار به سرويس دهی ادامه دهد. نکته اصلی درFT این است که هنگام بروز خطا اولا زمان قطعی سرويس صفر يا بسيار کوتاه بوده و ثانيا عمليات جايگزينی بدون عوامل انسانی و بطور خودکار صورت مي گيرد. ادمین شبکه در فرصت مناسب می تواند عيوب را بررسی و رفع کند. برای مثال دستگاه NVR به دو سوئیچ شبکه متصل است، اگر سوئیچ اصلی از کار بیفتد، NVR به صورت خودکار سوئیچ ثانویه را جایگزین کرده و به سرویس دهی ادامه می دهد. این قابلیت باعث ایجاد افزونگی  (redundancy) در دستگاه NVR می شود، یعنی حتی در صورت ایجاد مشکل در شبکه، دستگاه NVR همیشه در دسترس خواهد بود. این قابلیت در پروژه هایی که نیاز به نظارت دائمی از راه دور وجود دارد می تواند بسیار سودمند واقع شود.

Load Balance (متعادل نمودن بار ترافیکی شبکه)

در نهایت می رسیم به سومین و اصلی ترین مزیت استفاده از کارت شبکه Dual در دستگاه NVR که Load Balance یا همان متعادل نمودن بار ترافیکی شبکه است. شاید از روی شمای شبکه زیر بتوانید حدس بزنید که می خواهیم درباره چه موضوعی صحبت کنیم. این ویژگی مختص پروژه های متوسط و بزرگ است. زمانی که شما تعداد بیش از 50 دوربین مداربسته در شبکه خود دارید، قابلیت Load Balance به NVR این امکان را می دهد تا بار عظیم داده های ویدئویی را بین دو درگاه خود تقسیم کند. در نتیجه تاخیر، لگ و یا پرش ویدئوی دوربین های مداربسته به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. پروژه های بزرگ نظارت تصویری معمولا نیازمند پهنای باند بالایی می باشند و قابلیت Load Balance می تواند در مقابله با این چالش کمک بسزایی کند. در دستگاه های NVR برند یونی ویو، چندین گزینه مختلف تنظیم کارت شبکه Dual برای تعادل بار شبکه وجود دارد که سناریو و نیاز شما، مناسب ترین پیکربندی را تعیین خواهد کرد.

 

محصولات پیشنهادی برند UNV دارای کارت شبکه Dual

 

9 Channel NVR
NVR302-09E-B

 
 
 تصویر 
دستگاه ذخیره ساز با 9 کانال ورودی
قابلیت نصب 2 هارد دیسک SATA هر کدام تا 6 ترابایت
امکان ضبط تصاویر تا کیفیت 12MP
پشتیبانی از فرمت فشرده سازی تخصصی Ultra265 یونی ویو برای صرفه جویی 95درصدی حافظه ذخیره سازی و پهنای باند
دارای خروجی تصویر HDMI و VGA
پهنای باند ورودی 320Mbps و پهنای باند خروجی 180Mbps
امکان پخش 9 کانال به صورت همزمان
امکان اتصال 128 کاربر از راه دور
پشتیبانی از پروفایل S، G و T استاندارد ONVIF
 مشخصات 

 

 

32 Channel NVR
NVR302-32S

 
تصویر
 
دستگاه ذخیره ساز با 32 کانال ورودی
قابلیت نصب 2 هارد دیسک SATA هر کدام تا 6 ترابایت
امکان ضبط تصاویر تا کیفیت 8MP
پشتیبانی از فرمت فشرده سازی تخصصی Ultra265 یونی ویو برای صرفه جویی 95درصدی حافظه ذخیره سازی و پهنای باند
دارای خروجی تصویر HDMI و VGA
پهنای باند ورودی 160Mbps و پهنای باند خروجی 64Mbps
امکان پخش 32 کانال به صورت همزمان
امکان اتصال 128 کاربر از راه دور
پشتیبانی از پروفایل S، G و T استاندارد ONVIF
مشخصات

 

 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !