نصب پکیج WIFI یونی ویو در جنگل شرقی اکوادور

نصب پکیج WIFI یونی ویو در جنگل شرقی اکوادور

5.0 1
نصب پکیج WIFI یونی ویو در جنگل شرقی اکوادور نصب پکیج WIFI یونی ویو در جنگل شرقی اکوادور

نصب دوربین مداربسته در مناطق کوهستانی پارک ها همواره با چالش های سخت محیطی همانند نبود منبع برق و دسترسی شبکه مواجه است، همچنین پوشش گیاهی انبوه مناطق کوهستانی تمامی مسیرها را مسدود کرده است. پروژه جنگل شرقی اکوادور شامل دو کانتینر بازسازی شده است که به عنوان اردوگاه و پُست کنترل جاده ای برای حمل محصولات جنگلی (عمدتا چوب) استفاده می شوند. در آغاز عملیات، به دلیل اندازه و وزن کانتینرها، این پروژه با مشکلات زیادی روبه رو شده بود.

در هر کانتینر یک پکیج وای فای یونی ویو نصب شد. این پکیج ها از حیث کیفیت بالای دوربین های مداربسته و همچنین راحتی نصب انتخاب شدند، چرا که می توان دوربین ها را در هر موقعیت دلخواهی نصب نموده و سپس به شبکه وایرلس متصل کرد.

دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانند مستقیما به hotspot دستگاه NVR متصل گردند، در این حالت فاصله پایدار دوربین تا دستگاه ضبط تصاویر 250 متر است. با وجود اینکه ایست بازرسی از نظر جغرافیایی دور از شهر واقع شده است، پکیج WiFi دوربین مداربسته همچنان عملکرد خوبی دارد زیرا هیچ مانعی بین دوربین و NVR وجود نداشته و هیچ شبکه WiFi دیگری باعث ایجاد تداخل و یا نویز نمی شود.

قابلیت Cascading چیست؟

قابلیت Cascading و یا همان اتصال آبشاری، قابلیتی در دوربین های مداربسته بی سیم یونی ویوست که می توان از طریق آن بُرد شبکه وای فای را افزایش داد. بدین صورت که دوربین مداربسته اول نزدیک به دستگاه ضبط تصاویر، خود می تواند به عنوان یک دستگاه تقویت کننده امواج عمل کند، از این طریق می توان دوربین ها را در فاصله بیشتری نسبت به NVR نصب کرد.

در پروژه جنگل اکوادور، با استفاده از قابلیت Cascading، دورترین دوربین مداربسته تحت شبکه در فاصله 650 متری از NVR قرار گرفته است. این فاصله تاثیری روی عملکرد دوربین ای پی نداشته و پخش زنده این دوربین همچنان روان و پایدار است. قابلیت Cascading دوربین های مداربسته بی سیم یونی ویو دشواری و هزینه های نصب در مناطق دور افتاده و کوهستانی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

یونی ویو برای افزایش امنیت اطلاعات در راهکار WiFi نیز تمهیداتی اندیشیده است. قسمت Front end توسط تکنیک scrambling (که در واقع یک پردازش سطح دو دویی است که روی سرعت انتقال سیگنال اعمال می شود)، اطلاعات به صورت رندوم ارسال می شود. در قسمت back end توسط تکنیک descrambling اطلاعات از حالت رندوم به فرمت عادی رمزگشایی می شوند. بنابراین لازم نیست نگران امنیت پیام های ویدئویی خود باشید، چرا که اگر  در حین انتقال داده ها در شبکه بی سیم، هکرها به بسته های اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند، نمی توانند محتوای ویدئویی آن را رمزگشایی کنند.

 

نکات کلیدی پروژه دوربین مداربسته وای فای

1. امکان اتصال یک دوربین مداربسته به دوربین دیگر توسط قابلیت Cascading.

2. امکان ارسال داده در فواصل طولانی  تا 250 متر بدون قابلیت Cascading و تا 650 متر با قابلیت Cascading.

3. نصب و راه اندازی آسان دوربین مداربسته.

4. سطح بالای امنیت داده ها.

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !