نحوه تنظیم قابلیت هوشمند عبور از خط در دستگاه NVR

نحوه تنظیم قابلیت هوشمند عبور از خط در دستگاه NVR

5.0 1
نحوه تنظیم قابلیت هوشمند عبور از خط در دستگاه NVR نحوه تنظیم قابلیت هوشمند عبور از خط در دستگاه NVR

قابلیت هوشمند عبور از خط چیست؟

در قابلیت هوشمند عبور از خط (Crossline Detection)، یک یا چند خط مجازی در تصویر دوربین مداربسته تعریف می شود. در صورت عبور افراد از این خط مجازی، پیام هشدار به مسئول سیستم نظارتی ارسال می شود.

قابلیت هوشمند عبور از خط در چه شرایطی کاربرد دارد؟

این قابلیت معمولا در شرایطی که محافظت از مرزهای یک منطقه مورد نظر ما باشد، کاربرد دارد. به طور مثال دوربین در حیاط منزل نصب شده و خط فرضی در تصویر دوربین مداربسته بر روی گیت و دیوارهای منزل کشیده می شود. در صورتی که فردی قصد عبور از گیت و یا پریدن از روی دیوار را داشته باشد، دوربین مداربسته شروع به ضبط تصاویر کرده و یا پیام هشدار به مسئول سیستم ارسال می شود.

نحوه تنظیم قابلیت عبور از خط در دستگاه NVR

 نکته  قبل از شروع تنظیمات اطمینان حاصل کنید که دوربین و دستگاه NVR شما از قابلیت هوشمند تشخیص عبور از خط پشتیبانی می کنند. برای این کار دوربین مداربسته مورد نظر را در در وبسایت www.unv.ir پیدا کرده ، روی تب مشخصات فنی محصول کلیک کنید و به قسمت هوشمند سازی محصول دقت کنید. 

 

 

برای اطمینان از پشتیبانی دستگاه NVR از قابلیت هوشمند دستگاه را در وبسایت www.unv.ir پیدا کرده و سپس امکانات محصول را چک کنید.
 


فعالسازی قابلیت تشخیص عبور از خط در دستگاه NVR

1. در منو NVR روی Alarm کلیک کرده و گزینه VCA را انتخاب کنید. سپس تب Cross Line Detection را انتخاب کنید. 

2. در تب Cross Line Detection گزینه Enable  را انتخاب کنید تا قابلیت تشخیص عبور از خط برای دوربین مداربسته D1 فعال گردد.


 Trigger Actions  توسط این گزینه نوع واکنش به رخداد "تشخیص عبور از خط" مشخص می شود. به طور مثال در اینجا ما ضبط ویدئو را فعال کردیم تا در صورتی که دوربین مداربسته عبور از خط را تشخیص داد شروع به ضبط کند.

 

بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر گزینه OK را بزنید.

 Arming Schedule  جدول زمانبندی برای ضبط ویدئو. می توانید روز هفته را انتخاب کرده و ساعاتی ضبط تصاویر را تعیین کنید.

بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر گزینه OK را بزنید.

3. روی آیکون  کلیک کرده و خطوطی فرضی را روی تصویر دوربین در سمت چپ بکشید.

 Trigger Detectio  خطوط فرضی که روی تصویر دوربین مداربسته کشیده می شوند، دارای جهت هستند. جهت غیر مجاز را برای دوربین مداربسته مشخص کنید به طور مثال حرکت از جهت A به B غیرمجاز است و یا در مثال زیر که حرکت در دو جهت غیرمجاز بوده و آلارم را فعال می کند.

Sensitivity  میزان حساسیت دوربین مداربسته

4. فعال کردن قابلیت VCA (جستجوی هوشمند تصاویر)

در صورتی که قابلیت VCA فعال شود، ویدئوهایی که توسط قابلیت هوشمند "تشخیص عبور از خط" ضبط شده اند با برچسب خاصی علامت گذاری می شوند تا از سایر ویدئوهای ضبط شده دوربین متمایز گردند. در VCA امکان فیلتر ویدئوها براساس نوع قابلیت هوشمند وجود دارد. برای فعالسازی VCA به تب Basic مراجعه کرده و گزینه Save VCA Images را برای دوربین مورد نظر انتخاب کنید. سپس کلید Apply را بزنید.

5. جستجوی هوشمند ویدئوهای قابلیت هوشمند "تشخیص عبور از خط".

برای جستجوی هوشمند ویدئوها در منوی اصلی گزینه VCA Search را انتخاب کنید. در تب Behavior دوربینی که قابلیت تشخیص عبور از خط بر روی آن فعال شده را تیک بزنید و سپس وقفه های زمانی مورد نظر را تعیین کنید. در نهایت کلید Search را بزنید. Type و یا نوع قابلیت هوشمند را بر روی Cross Line Detection قرار دهید.

6. با کلیک بر روی گزینه جستجو (Search) ویدئوهای ذخیره شده براساس قابلیت هوشمند "تشخیص عبور از خط" نمایش داده می شوند. با انتخاب ویدئوها و کلیک بر روی گزینه Backup می توان ویدئوها را بر روی درایو USB ذخیره کرد. 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !