دید در شب دوربین مداربسته

دید در شب دوربین مداربسته

5.0 1
دید در شب دوربین مداربسته دید در شب دوربین مداربسته

کلمه IR که مخفف Infrared هست به معنی طیف مادون قرمز می باشد. دوربین مداربسته دید در شب IR به کمک LED مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری در شب را فراهم می کند. در شرایط نورکم LEDهای مادون قرمز جایگذاری شده در دوربین مداربسته و یا چراغ مادون قرمز جداگانه باعث بیشتر شدن توانایی دوربین در ضبط تصاویر با کیفیت می شود. این چراغ ها می تواند برای مطابقت با زاویه ی دید تنظیم شود و می تواند به صورت خودکار و یا به درخواست کاربر فعال شود. 


امواج مادون قرمز تنها با سنسور تصویر دوربین مداربسته قابل شناسایی هستند و با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. نور مادون قرمز نسبت به نور مرئی از برد کمتری برخوردار است و بخش گسترده ای از طیف آن امکان عبور از شیشه های ضخیم را ندارد و در صورت وجود شیشه در مسیر دوربین مدار بسته، نور دوربین مدار بسته به وسیله آن منعکس می شود. در صورت روشن شدن IR دوربین مداربسته، تصاویر ضبط شده از محیط تحت نظارت به صورت سیاه و سفید ضبط می گردند.

 

در بحث روشنایی مادون قرمز دوربین مدار بسته دو نوع انتخاب وجود دارد

  1.  IR داخلی

  2.  IR خارجی

IR داخلی به معنای دوربین مداربسته روز و شب می باشد که مجهز به چراغ مادون قرمز می باشد و IR خارجی به معنای استفاده از چراغ مادون قرمز جداگانه در کنار دوربین مداربسته هست. حال باید دید که با توجه به شرایط و موقعیت مکانی که نیاز به نظارت تصویری دارد، کدام یک از این دو راهکار مناسب می باشند. 

دوربین مداربسته با IR داخلی

مقرون به صرفه  با خرید دوربین مداربسته IR نیازی به خرید هیچ سخت افزار جداگانه ای نمی باشد. همچنین،  این راهکار در زمان شما نیز صرفه جویی می کند، چرا که تنها نیاز به نصب و پیکربندی یک واحد می باشد.

تکنولوژی IR هوشمند  نوردهی بیش از حد در برخی مواقع باعث ایجاد تصاویر بی کیفیت می شود، تکنولوژی IR هوشمند دوربین مداربسته برای پیشگیری از این مشکل در دوربین مدار بسته IR تعبیه شده است.

نصب و راه اندازی آسان  این نوع دوربین مداربسته از طریق PoE برق خود را دریافت می کند، بنابراین خود دوربین برق مورد نیاز LEDها را تامین کرده و نیاز به کابل جداگانه برای برق نمی باشد. واضح است که چگونه این ویژگی نصب را آسان می کند; علاوه بر وجود یک منبع تغذیه، شما می توانید از طریق مرورگر و از یک جا، دوربین مدار بسته و IR را مدیریت کنید.

هیچ نقطه ای تاریک نمی ماند  نور IR این دوربین ها به گونه ای تنظیم شده که با میدان دید افقی و عمودی دوربین مطابقت داشته باشد، بنابراین هیچ نقطه ای از تصویر تاریک نمی ماند.

 

معایب دوربین مداربسته متفرقه با IR داخلی

هزینه ی بالای تعویض  در صورتی که LED این دوربین ها دچار مشکل شود، باید کل دوربین مدار بسته را تعویض کرد که این مسئله هزینه بر می باشد.

حشرات   بعضی از دوربین های IR تولید گرما می کنند و حشرات عاشق این گرما هستند! در حقیقت، حشراتی مانند عنکبوت جذب گرمای آن شده و دید دوربین را با تارهایشان مسدود می کنند. در چنین شرایطی علاوه بر تصویر بی کیفیت، لنز دوربین نیز دچار انسداد شده و انعکاس نور به آن باعث نوردهی بیش از حد تصویر می شود. 

 

و اما راهکار دوربین مداربسته Uniview برای حل این مشکل

در دوربین مداربسته یونی ویو از LED کلاس خودرو OSRAM آلمان با 60 هزار ساعت طول عمر مفید و دید در شب بیشتر استفاده شده است. علاوه بر این از جمع شدن حشرات اطراف دوربین مداربسته به خصوص در شب جلوگیری می کند. این موضوع تا حد زیادی به داشتن تصویر باکیفیت و واضح کمک می کند. 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !