استاندارد IK10 یا دوربین مداربسته ضدضربه چیست؟

استاندارد IK10 یا دوربین مداربسته ضدضربه چیست؟

3.7 7
استاندارد IK10 یا دوربین مداربسته ضدضربه چیست؟ استاندارد IK10 یا دوربین مداربسته ضدضربه چیست؟

برای سنجش میزان مقاومت دوربین مداربسته و سایر تجهیزات الکتریکی از دو استاندارد جهانی استفاده می شود. یکی از آنها استاندارد IP است که میزان مقاومت دوربین در برابر نفوذ آب، گرد و غبار را مشخص میکند و استاندارد دیگر میزان مقامت دوربین مداربسته در برابر ضربه های فیزیکی را مشحص می کند. در این مقاله به بررسی استاندارد IK10 می پردازیم.

مقاومت دوربین مداربسته

مقاومت یک سیستم امنیتی از نظر فیزیکی به خاطر حفاظت از ویدئو ها و تصاویر امنیتی ضبط شده است که اهمیت دارد. وقتی دوربین مداربسته در مقابل ضربه مقاومت لازم را نداشته باشد و صدمه ببیند امکان از بین رفتن اطلاعات تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته وجود دارد. بنابراین، مقاومت بالای دوربین مدار بسته از نظر فیزیکی به نوعی، تضمین حفاظت از اطلاعات ضبط شده توسط دوربین و ایجاد امنیت برای حفظ حریم خصوصی کاربران محسوب می شود.


برای مشخص کردن میزان مقاومت دوربین مداربسته و تجهیزات الکتریکی در برابر ضربه فیزیکی مستقیم از استاندارد IK یا وندال پروف استفاده می شود. این کد تعریفی از استاندارد اروپایی EN62262 و استاندارد جهانی IEC62262 می باشد که در سال ۲۰۰۲ وضع شد.


برای نصب دوربین مداربسته در فضای باز بهتر است تا دوربین مداربسته مقاوم در برابر ضربه، رطوبت و گرد و غبار و ضد آب باشد تا در محیط بیرون یا Outdoor که در معرض گرد و غبار، برف و باران هست دچار مشکل نشود و به بهترین نحو عملکرد خود را انجام بدهد. با توجه به توضیحات ذکر شده، عبارت وندال پروف یا Vandal Proof بدنه دوربین مداربسته به معنای دارا بودن کد استاندارد IK محصول و عدد درج شده بیانگر میزان مقاومت دوربین مدار بسته در مقابل ضربه است. 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !